Pagina's


zondag 1 juli 2012

Intro

De foto in de header van deze blog is van mijn ouderlijk gezin. De foto is volgens mij genomen in Ethiopië. Daar staan mijn jonge ouders, die hun biezen pakten en de verhuizing waagden naar allerlei verschillende landen. Wij reisden mijn vaders werk achterna.
Veel bijzondere ervaringen en herinneringen later woon ik nu al 23 jaar in Nederland. Maar de herinneringen aan vroeger zijn nog sterk. De band met mijn familie is ook sterk. Ook al zijn wij verspreid (geweest) over verschillende continenten, wij hebben een gedeelde geschiedenis die ons een bijzondere band geeft.
Ik heb veel herinneringen aan vroeger, goede en minder goede. Hoe ik ben opgegroeid heeft ook veel invloed gehad op de persoon die ik ben geworden.
Schrijven vind ik ook leuk. Ik hoop dus dat ik met het opschrijven van mijn herinneringen ze helder maak voor mezelf, ze beschikbaar stel voor anderen die wellicht iets van herkenning zullen ervaren of het leuk zullen vinden om iets te lezen over hoe anders het is om op te groeien in het buitenland. En mochten mijn kids nieuwsgierig zijn, dan kunnen zij ook nog eens nalezen hoe het komt dat hun moeder geworden is zoals ze is.
Ik zal mijn broer en zussen en mijn vader en moeder ook vragen om een bijdrage te leveren aan deze blog. Hoewel wij "samen" zijn opgegroeid, heeft iedereen natuurlijk zijn eigen kijk op de zaak!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Elise, welkom in de blog wereld. Wat heb je een leuke blog naam. Ik kijk uit naar jou/ jullie verhalen. Net als jou heb ik mijn jeugd doorgebracht in Afrika maar inmiddels woon ik ook al meer dan 20 jaar in Nederland. Dank je wel voor het toevoegen van DrieCulturen ann je blog lijst. Veel succes en geniet van het schrijven. Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janneke,
      Dank voor je reactie! Wij komen denk ik uit dezelfde generatie TCK's en zullen waarschijnlijk wel gemeenschappelijke kennissen hebben. It's a small world after all! Ik vind het opmerkelijk om te zien hoe weinig nederlanders bloggen over dit onderwerp. In het engels heb ik al wel eerder geblogd, en doe het nog steeds op www.365daysinnunspeet.blogspot.com.
      Leuk om op deze manier kennis met je te maken!

      Verwijderen
  2. Hoi Elise, ja er zijn weinig Nederlandse blogs over dit onderwerp. Ik ben een jaar geleden begonnen in het Nederlands, misschien heb je dat gelezen? Gaande weg wilde ik ook graag in het Engels schrijven, dus toen werd het een rommelige tweetalige blog, een beetje zoals third culture kids zijn...("a little mixed up"). Jij hebt dus een andere Engelse blog: leuk! Mijn vader heeft trouwens ook in Ethiopië gewerkt maar toen woonde ik in Nederland. Ik zou je graag willen mailen, kan dat? groetjes, Janneke. (mijn mail adres staat op mijn blog).

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom, en een bevestiging voor mij dat ik niet in het luchtledige schrijf. Bedankt dat je de moeite doet!